W zdrowym ciele zdrowy duch – wpływ ćwiczeń fizycznych na samopoczucie

Aktywność fizyczna staje się coraz popularniejszym sposobem na radzenie sobie z problemami. Wysiłek związany z ćwiczeniami pozwala doskonale odreagować codzienny stres i uporać się z towarzyszącym mu napięciem. Regularne ćwiczenia przynoszą bardzo wiele efektów długotrwałych, które stymulują zarówno układ odpornościowy oraz wydolność organizmu, jak i jego psychiczną wytrzymałość. Dzięki temu aktywność fizyczna ma niebagatelny wpływ na jakość życia, ułatwiając stawianie czoła codziennym trudom z nim związanym.

Naturalny doping

Podczas wysiłku trwającego przynajmniej pół godziny, organizm zaczyna produkować endorfiny. Są to hormony odpowiedzialne za poczucie szczęścia, wyzwalające euforię i zadowolenie. Nie tylko poprawiają one nastrój, ale również działają przeciwbólowo na trenujący organizm. Dzięki temu możliwe jest pokonywanie dużo większych dystansów oraz pokonywanie kolejnych barier związanych z ćwiczeniami.

Rozładowanie stresu

Wysiłek fizyczny jest doskonałym sposobem na walkę z negatywnymi skutkami stresu. Za pomocą wyczerpujących treningów biegowych, pływackich lub rowerowych w bardzo intensywny sposób rozładować można wszystkie negatywne emocje. Stosować można również bardziej relaksacyjną formę ćwiczeń, np. w formie jogi lub pilatesu, które pozwalają na zdystansowanie się od problemów, a także aktywny odpoczynek i stanowią sposób na odzyskanie wewnętrznej stabilności emocjonalnej.

Pokonanie niskiej samooceny

Ilość i intensywność ćwiczeń fizycznych nie tylko bezpośrednio wpływa na zdrowie, ale również postrzeganie własnej osoby. Dzięki pozytywnym zmianom zachodzącym w ciele, wiele osób pozbywa się wstydu i niskiej samooceny związanej np. z otyłością, pokonuje własne lęki i zaczyna czuć się dowartościowana. Sport ma również niemały wpływ na kondycję psychiki, a regularne ćwiczenia mogą w dużym stopniu pomóc osobom cierpiącym na depresję lub nerwicę. Aktywność fizyczna jest również doskonałym lekiem na bezsenność, zaburzenia żywienia oraz niedotlenienie organizmu.

Zdrowie i medycyna

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Branża medyczna okazuje się mocno zróżnicowana pod względem zapotrzebowania na pracowników, wymagań i perspektyw oferowanych zarówno na początkowych, jak i późniejszych etapach kariery.

Największe szanse na pracę ma w Polsce pielęgniarka. Nie powoduje to jednak masowego garnięcia się do tego zawodu, mimo iż perspektywy zatrudnienia nie spadną na pewno przez przynajmniej kilka lat. W sektorze szykują się ustawowe podwyżki – nawet do kwoty 5250 zł brutto, ale dotyczyć będą one jedynie pielęgniarek z dyplomem magistra w pielęgniarstwie lub położnictwie oraz specjalizacją ( to dopiero od 2021 roku).

O ile w aptekach nie ma zbyt dużego zapotrzebowania na pracowników i nic nie wskazuje na to, by mogło się to zmienić, o tyle farmaceutów szukają koncerny farmaceutyczne. Nie zawsze jest to praca badawcza. Często farmaceuci obejmują stanowiska specjalisty w dziale rozwoju czy innowacji, product managera. Coraz częściej, oczekuje się od nich wykształcenia na poziomie doktoratu. Osoba posiadająca taki poziom wykształcenia może też zarobić znacznie więcej, nawet powyżej 10 000 zł.

Kierunki, które jeszcze kilka lat temu kończyły się bezrobociem, dziś dają perspektywy. Osób, które ukończyły kierunki związane z biologią, chemią, biotechnologią, mikrobiologią, genetyką, biologią molekularną, poszukują wielkie zagraniczne koncerny i mniejsze rodzime startupy.

Ofert pracy przybywa, bo biotechnologia rozwija się w błyskawicznym tempie. Nie zawsze jednak są to oferty skoncentrowane na pracy laboratoryjnej bądź technicznej – znacznie częściej firmy poszukują sprzedawców B2B (np. oferujących analizy molekularne dedykowane rolnictwu, branży kosmetycznej czy weterynaryjnej), osób odpowiedzialnych za obsługę klienta czy prowadzenie projektów. Na takich stanowiskach niezbędna jest nie tylko wiedza merytoryczna, ale również umiejętności budowania kontaktu i utrzymywania relacji z klientami. I oczywiście chęć do tego, by zamiast pracą przy szalkach zająć się sprzedażą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *