Catering dietetyczny – czy warto?

Tak zwana dieta pudełkowa, czyli catering dietetyczny to najnowsza moda w świecie fitnessu i zdrowego odżywiania. Firmy oferujące zdrowe posiłki dostarczane do domu kuszą różnorodnymi, smacznymi jadłospisami i kolorowymi zdjęciami potraw. Coraz więcej osób decyduje się na ten sposób odżywiania. Czy warto? Kto najwięcej skorzysta na tym rozwiązaniu?

Na czym to polega?

Firmy oferujące dietę pudełkową mnożą się jak grzyby po deszczu. Obecnie w każdym większym mieście możemy zamówić posiłki z dostawą do domu. Należy wybrać tylko rodzaj diety (a tych jest mnóstwo — dieta dla cukrzyków, sportowców, alergików, wegetariańska, bezglutenowa i wiele innych) i kaloryczność a codziennie rano otrzymamy pakiet zdrowych posiłków i przekąsek na cały dzień. Często przed podjęciem decyzji możemy skorzystać też z konsultacji dietetycznej.

Catering dietetyczny — dla kogo?

Gotowe posiłki dostarczane pod drzwi to przede wszystkim wygoda i ogromne ułatwienie dla osób zapracowanych i żyjących w ciągłym biegu, które chciałyby zdrowo się odżywiać, ale zwyczajnie brak im na to czasu. Rozwiązanie to nie tylko zwalnia nas z gotowania, ale też oszczędza mnóstwo czasu poświęcanego na świadome zakupy i planowanie naszego jadłospisu. Mamy bowiem pewność, że zamówione posiłki przygotowane są według założonych wytycznych.

Dieta pudełkowa może być także zbawieniem dla osób podlegającym dietetycznym restrykcjom, determinowanym przez różnorakie schorzenia i alergikom. Możemy bowiem wybrać między innymi jadłospis bez glutenu, bez laktozy, bez mięsa, przyjazny cukrzykom, obniżający ciśnienie krwi. Wiele firm oferujących dietetyczny catering pozwala także na indywidualne określenie produktów, których nie chcemy spożywać. Zaawansowana personalizacja powoduje, że odpowiednią dietę jest w stanie dla siebie wybrać praktycznie każdy.

Gotowe dania z pudełka będą także dobrym pomysłem dla osób pragnących schudnąć czy utrzymać wagę. To bardzo prosty sposób na pozostanie w ryzach diety, oczywiście o ile nie będziemy wykraczać poza posiłki z cateringu i podjadać.

Zdrowie i medycyna

Przyszłość nowych technologii w medycynie rysuje się w jasnych barwach – co do tego nie można mieć nawet cienia wątpliwości. Całodobowa dostępność czy nieustanny wzrost popularności akcesoriów do monitorowania funkcji organizmu (takich jak pulsometry, krokomierze) otwierają przed telemedycyną gigantyczne możliwości. Co więcej, pojawia się coraz więcej firm i startupów produkujących urządzenia, które ułatwiają zapewnienie lepszej opieki medycznej przez Internet.

Już dziś, spełniając zapotrzebowanie w zakresie telemedycyny, rośnie rynek produktów umożliwiających zdalne monitorowanie stanu zdrowia. Według szacunków ekspertów, wartość tego rynku do końca 2027 roku na całym świecie ma wynieść 43 miliardy dolarów. Jego rozwój jest zgodny z najnowszymi trendami, które mają optymalizować działalność placówek medycznych poprzez zapewnienie pacjentom w jak najszerszym zakresie opieki w miejscu zamieszkania oraz interweniowanie tylko w koniecznych sytuacjach. Przewiduje się również, że cały globalny rynek opieki zdrowotnej online będzie rosnąć w tempie 14,5% rok do roku, co oznacza że w 2027 roku może on osiągnąć wartość 230,6 miliarda USD.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

W ubiegłym roku branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Ze względu na pandemię koronawirusa, sektor ten stał się pierwszoplanową postacią na największych światowych rynkach kapitałowych. Co więcej, ten trend cały czas trwa. Nic dziwnego, ponieważ cały czas mamy do czynienia z branżą o fantastycznych perspektywach, związanych z ciągłym rozwojem nowych technologii, nowych metod leczenia oraz postępującą cyfryzacją, w tym wprowadzaniem rozwiązań w zakresie e-zdrowia. Przodują w tym firmy prywatne, które są pionierami we wprowadzaniu nowoczesnych narzędzi ułatwiających stawianie diagnozy oraz leczenie i wpływających na podnoszenie jakości oferowanych świadczeń.

Wprowadzanie nowoczesnych technologii w branży medycznej w ogromnym stopniu przyspieszyła pandemia COVID-19. Wprowadzony lockdown podczas jej pierwszych tygodni wprost wymusił realizowanie na szerszą skalę świadczeń zdrowotnych za pomocą narzędzi zdalnych – i to nie tylko tradycyjnych rozmów telefonicznych, ale także czatów czy wideorozmów, często z wykorzystaniem narzędzi umożliwiających również badanie pacjenta “na odległość”.

W efekcie już dziś telemedycyna to forma świadczenia usług medycznych i opieki zdrowotnej łącząca w sobie elementy telekomunikacji, informatyki oraz medycyny. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii pozwala ona przełamywać geograficzne bariery i wymieniać specjalistyczne informacje. Umożliwia także oczywiście przeprowadzenie diagnozy na odległość, i to właśnie jest jej najczęstszym zastosowaniem.

Idea telemedycyny została przygotowana przede wszystkim z myślą o osobach, których stan bądź możliwości pojawienia się na zwykłej wizycie w gabinecie są ograniczone. Jednak szybko okazało się, że z dobrodziejstwa e-wizyty mogą skorzystać wszyscy, bo wiele problemów zdrowotnych nie wymaga wizyty i osobistego zbadania przez lekarza. Teleporady są szczególnie rekomendowane w prostych i częstych zachorowaniach, takich jak infekcje górnych dróg oddechowych czy alergie sezonowe lub skórne, lecz mają również zastosowanie do postawienia wstępnego rozpoznania i zlecenia badań przed wizytą u specjalisty, a nawet jako forma kontroli leczenia, przepisania recepty i w wielu innych sytuacjach u chorych przewlekle. Czyli w praktyce można stwierdzić, że telemedycyna jest dla każdego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *