Z czego wynika rosnąca popularność depilacji laserowej?

Depilacja intymna to jeden z najnowszych trendów w pielęgnacji ciała, którego popularność rośnie z roku na rok. Kiedyś depilacja bikini ograniczała się jedynie do usunięcia włosków z linii bikini, w ramach przygotowań na basen czy plażę. Obecnie to mnóstwo trendów, których walory estetyczne zaczynają dominować nawet nad tymi funkcjonalnymi i higienicznymi. Czym jest obecnie depilacja intymna?

Usuwanie owłosienia z okolic intymnych wykonywane jest obecnie zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Panowie decydują się na ten zabieg najczęściej ze względów higienicznych, zaś u kobiet depilacja ma znaczenie higieniczne, ale także praktyczne, a nawet – ozdobne. Wiele jest bowiem trendów dotyczących depilacji „tam na dole”. Depilacja francuska zakłada wydepilowanie boków wzgórka łonowego i pozostawienie trójkąta z włosków. Depilacja brazylijska idzie o krok dalej i polega na pozostawieniu jedynie cienkiego, centralnego paseczka z owłosienia, zaś depilacja hollywoodzka to całkowite pozbycie się owłosienia. Najnowszym trendem jest tworzenia z owłosienia intymnego określonych symboli i kształtów.

Dlaczego kobiety decydują się na depilację owłosienia z okolic intymnych? Oczywistym powodem są względy estetyczne, zwłaszcza jeśli chodzi o linię bikini – niedopuszczalne jest pojawienie się w kostiumie kąpielowym czy bieliźnie z widoczną na ich granicy linią owłosienia. Innym wskazaniem są względy higieniczne. Ponadto depilacja bikini to skuteczne wspomaganie terapii nadmiernego owłosienia, czyli hirsutyzmu, spowodowanego zaburzeniami hormonalnymi. I wreszcie – depilacja intymna dla wielu par stanowi doskonały afrodyzjak i sposób na urozmaicenie życia seksualnego.

Najczęściej stosowane metody depilacji to golenie maszynką, stosowanie pasty cukrowej lub wosku na zimno, depilacja pianką lub kremem. Można użyć również depilatora elektrycznego lub pozbyć się trwale owłosienia przy użyciu depilacji laserowej. Wybór metody zależy od indywidualnych preferencji, podobnie jak zakres zabiegu w okolicach intymnych.

Depilację intymną, bikini, brazylijską można robić samodzielnie lub skorzystać z profesjonalnego salonu. Świat Wosku na ul. Giełdowa 4D lok U3 polecamy na depilację bikini w Warszawie.

Zdrowie i medycyna

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Przyszłość nowych technologii w medycynie rysuje się w jasnych barwach – co do tego nie można mieć nawet cienia wątpliwości. Całodobowa dostępność czy nieustanny wzrost popularności akcesoriów do monitorowania funkcji organizmu (takich jak pulsometry, krokomierze) otwierają przed telemedycyną gigantyczne możliwości. Co więcej, pojawia się coraz więcej firm i startupów produkujących urządzenia, które ułatwiają zapewnienie lepszej opieki medycznej przez Internet.

Już dziś, spełniając zapotrzebowanie w zakresie telemedycyny, rośnie rynek produktów umożliwiających zdalne monitorowanie stanu zdrowia. Według szacunków ekspertów, wartość tego rynku do końca 2027 roku na całym świecie ma wynieść 43 miliardy dolarów. Jego rozwój jest zgodny z najnowszymi trendami, które mają optymalizować działalność placówek medycznych poprzez zapewnienie pacjentom w jak najszerszym zakresie opieki w miejscu zamieszkania oraz interweniowanie tylko w koniecznych sytuacjach. Przewiduje się również, że cały globalny rynek opieki zdrowotnej online będzie rosnąć w tempie 14,5% rok do roku, co oznacza że w 2027 roku może on osiągnąć wartość 230,6 miliarda USD.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *