W zdrowym ciele zdrowy duch – wpływ ćwiczeń fizycznych na samopoczucie

Aktywność fizyczna staje się coraz popularniejszym sposobem na radzenie sobie z problemami. Wysiłek związany z ćwiczeniami pozwala doskonale odreagować codzienny stres i uporać się z towarzyszącym mu napięciem. Regularne ćwiczenia przynoszą bardzo wiele efektów długotrwałych, które stymulują zarówno układ odpornościowy oraz wydolność organizmu, jak i jego psychiczną wytrzymałość. Dzięki temu aktywność fizyczna ma niebagatelny wpływ na jakość życia, ułatwiając stawianie czoła codziennym trudom z nim związanym.

Naturalny doping

Podczas wysiłku trwającego przynajmniej pół godziny, organizm zaczyna produkować endorfiny. Są to hormony odpowiedzialne za poczucie szczęścia, wyzwalające euforię i zadowolenie. Nie tylko poprawiają one nastrój, ale również działają przeciwbólowo na trenujący organizm. Dzięki temu możliwe jest pokonywanie dużo większych dystansów oraz pokonywanie kolejnych barier związanych z ćwiczeniami.

Rozładowanie stresu

Wysiłek fizyczny jest doskonałym sposobem na walkę z negatywnymi skutkami stresu. Za pomocą wyczerpujących treningów biegowych, pływackich lub rowerowych w bardzo intensywny sposób rozładować można wszystkie negatywne emocje. Stosować można również bardziej relaksacyjną formę ćwiczeń, np. w formie jogi lub pilatesu, które pozwalają na zdystansowanie się od problemów, a także aktywny odpoczynek i stanowią sposób na odzyskanie wewnętrznej stabilności emocjonalnej.

Pokonanie niskiej samooceny

Ilość i intensywność ćwiczeń fizycznych nie tylko bezpośrednio wpływa na zdrowie, ale również postrzeganie własnej osoby. Dzięki pozytywnym zmianom zachodzącym w ciele, wiele osób pozbywa się wstydu i niskiej samooceny związanej np. z otyłością, pokonuje własne lęki i zaczyna czuć się dowartościowana. Sport ma również niemały wpływ na kondycję psychiki, a regularne ćwiczenia mogą w dużym stopniu pomóc osobom cierpiącym na depresję lub nerwicę. Aktywność fizyczna jest również doskonałym lekiem na bezsenność, zaburzenia żywienia oraz niedotlenienie organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *