W zdrowym ciele zdrowy duch – wpływ ćwiczeń fizycznych na samopoczucie

Aktywność fizyczna staje się coraz popularniejszym sposobem na radzenie sobie z problemami. Wysiłek związany z ćwiczeniami pozwala doskonale odreagować codzienny stres i uporać się z towarzyszącym mu napięciem. Regularne ćwiczenia przynoszą bardzo wiele efektów długotrwałych, które stymulują zarówno układ odpornościowy oraz wydolność organizmu, jak i jego psychiczną wytrzymałość. Dzięki temu aktywność fizyczna ma niebagatelny wpływ na jakość życia, ułatwiając stawianie czoła codziennym trudom z nim związanym.

Naturalny doping

Podczas wysiłku trwającego przynajmniej pół godziny, organizm zaczyna produkować endorfiny. Są to hormony odpowiedzialne za poczucie szczęścia, wyzwalające euforię i zadowolenie. Nie tylko poprawiają one nastrój, ale również działają przeciwbólowo na trenujący organizm. Dzięki temu możliwe jest pokonywanie dużo większych dystansów oraz pokonywanie kolejnych barier związanych z ćwiczeniami.

Rozładowanie stresu

Wysiłek fizyczny jest doskonałym sposobem na walkę z negatywnymi skutkami stresu. Za pomocą wyczerpujących treningów biegowych, pływackich lub rowerowych w bardzo intensywny sposób rozładować można wszystkie negatywne emocje. Stosować można również bardziej relaksacyjną formę ćwiczeń, np. w formie jogi lub pilatesu, które pozwalają na zdystansowanie się od problemów, a także aktywny odpoczynek i stanowią sposób na odzyskanie wewnętrznej stabilności emocjonalnej.

Pokonanie niskiej samooceny

Ilość i intensywność ćwiczeń fizycznych nie tylko bezpośrednio wpływa na zdrowie, ale również postrzeganie własnej osoby. Dzięki pozytywnym zmianom zachodzącym w ciele, wiele osób pozbywa się wstydu i niskiej samooceny związanej np. z otyłością, pokonuje własne lęki i zaczyna czuć się dowartościowana. Sport ma również niemały wpływ na kondycję psychiki, a regularne ćwiczenia mogą w dużym stopniu pomóc osobom cierpiącym na depresję lub nerwicę. Aktywność fizyczna jest również doskonałym lekiem na bezsenność, zaburzenia żywienia oraz niedotlenienie organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *